Уліцька О.М., директор школи, Карабут Л. М., заступник директора з НВР, Бехродня Т.І., учитель математики, Бабічева С. М., учитель української мови та літератури Харківької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 110 Харківської міської ради Харківської області
ДИСТАНЦІЙНІ КУРСИ ЯК ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ
Метою освіти є всебічний
розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів,
інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і
необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання
відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та
спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення
на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу
Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення
сталого розвитку України та її європейського вибору [1, с. 1]. Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних
технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою
освіти має стати інструментом забезпечення успіху нової української школи.
Запровадження ІКТ в освітній галузі має перейти від одноразових проєктів у
системний процес, який охоплює всі види діяльності. ІКТ суттєво розширять
можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в
учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності [2, с. 8]. Тема створення
та використання під час дистанційного навчання здобувачів освіти дистанційних
курсів з математики на сьогоднішній день є новою і актуальною. Мета роботи полягає в аналізі
створення дистанційних курсів з математики та впровадження їх в освітній
процес.
Дистанційні курси з математики призначені для учнів 5 -11 класів та
спрямовані на активізацію пізнавальної діяльності школярів із метою підготовки
до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання. Опрацювання
матеріалу учні проводять самостійно, виконуючи при цьому такі види діяльності:
дослідницько-пошукову, аналітико-синтетичну, творчу, експериментальну, проєктну.
Змісти дистанційних курсів відповідають навчальним програмам з математики, які
затверджені Міністерством освіти і науки
України [3; 4, с.1].
Дистанційні курси складається із
восьми занять, по одній годині на кожне заняття. Незаперечною перевагою курсів
є добре розроблений методичний апарат: зміст кожного заняття складається з
окремих розділів, об’єднаних спільною тематикою; до кожного заняття подано методичні рекомендації із зазначенням, як
опрацювати необхідний теоретичний матеріал, наведено зразки розв’язування
задач, виділено підсумки вивчення теоретичного матеріалу, подано контрольні
запитання для самоперевірки, приділено увагу розвитку математики в Україні. До
занять додано глосарій, презентації, рисунки, схеми, моделі та
відеоролики. Матеріал подано із
урахуванням вікових особливостей учнів. Важливим компонентом курсів є наявність тестів,
розроблених автором: заняття № 1–7 мають тестові завдання для самоконтролю,
заняття № 8 містить контрольний тест для перевірки знань до всього курсу. Тести
мають різний формат та рівень складності, що відповідає державним вимогам до
диференційованого оцінювання рівня знань учнів. Тести дистанційних курсів
розміщено на сайті «Тесторіум» (http://www.testorium.net).
Дистанційний курс «Відсотки. Середнє арифметичне» розміщено на
порталі технологій дистанційного навчання ХНЕУ імені. С. Кузнеця (https://online.hneu.edu.ua/
) щодо підвищення інформаційно-цифрової компетентності вчителів ЗЗСО
міста Харкова у рамках реалізації Концепції Нової української школи під час
проходження курсу "Використання технологій дистанційного навчання та
запровадження в освітній процес можливостей платформи "Мооdle" ( у
тому числі створення онлайн-тестів) у 2020 році.
Таким чином, ми розглянули технологію створення
дистанційних курсів з математики для учнів закладів загальної середньої школи,
яку використовуємо під час дистанційного навчання учнів, особливо на період
карантину.
1.Закон України «Про освіту» (Відомості
Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст.380) [Електронний
ресурс]. - Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
2. Концепція нової української школи
[Електронний ресурс] – Режим доступу: с.8https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrai
nska-shkola-compressed.pdf ]
3. Математика. 7-9
класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена
наказом Міністерства освіти і науки від 07. 06. 2017 р. № 804. Текст програми
розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
4.Навчальна
програма з математики (алгебра і початки аналізу та геометрія) для учнів 10-11
класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту Електронний
ресурс. - Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv
Комментариев нет:
Отправить комментарий